Endelig et kort over ukendt territorie som kan bruges

SOLID hold 3. "Vi har været med i mange konsulent forløb, workshops og lignende, før dette. Men det er første gang, det er SÅ skræddersyet til vores situation". 11 etablerede virksomheder er optaget i SOLID-programmet. 

 

Alle deltagere i SOLID hold 3 er samlet til kick off på Allers hovedkontor i København, d. 26 februar 2015. Kick off markerer starten på et 12 ugers program, hvor hver virksomhed skal arbejde med individuelle målsætninger.

LÆS MERE OM SOLID 

Rundt om det store sorte bord, med udsigt til Cykelslangen og Københavns havn, sidder omkring 20 personer fordybet i diskussion om de enkelte virksomheders overordnede strategi. Alle arbejder med digitale produkter - de fleste med spil til forskellige former for underholdning, men også velfærdsteknologien er repræsenteret - for eksempel udvikler Brain+ en app til hjernetræning mens appen fra Idify gør det muligt at hjælpe mennesker som lever med demens og andre kognitive udfordringer til bedre livskvalitet.

Strategisk arbejde skal sikre virksomhedernes vækst
"Vi har været med i mange konsulent forløb, workshops og lignende, før dette. Men det er første gang, det er SÅ skræddersyet til vores situation, netop nu, hvor vi samtidig får mulighed for at trække på kompetencer, som virkelig ved noget, om det, vi er på vej ud i", siger Christian Fonnesbech, CEO i Investigate North.

SOLID består af individuelle workshops samt specifik hjælp til at løse udfordringer i virksomheden.

Virksomheden har skabt det ambitøse underholdningsprojekt Cloud Chamber, der kombinerer spil, film og sociale medier - og som nu søger langsigtede publisher-relationer. Fonnesbech tilføjer: "Endelig et kort over ukendt territorie som kan bruges til noget."

Strategien skal fremtidssikres
SOLID kick off består af en to-dages workshop, hvor ledelsen i de deltagende virksomheder arbejder med vision, strategi og konkrete målsætninger. Samtidig bliver deltagerne introduceret til programmets rammer, muligheder, budget, formål og redskaber.

Matchmaking
De individuelle SOLID programmer bliver fastlagt med udgangspunkt i konkrete udfordringer i de enkelte virksomheder. Herefter starter processen med at afsøge markedet for at finde de rigtige eksperter, konsulenter mm., der skal hjælpe de deltagende virksomheder med at opnå de fastsatte mål. Tidligere har deltagende virksomheder blandt andet fået hjælp til investeringsstrategi, at ændre design og udvikling af produkter og at udvikle go-to-market strategi.

SOLID giver omsætningsstigning
SOLID blev søsat i 2014 og 26 virksomheder har allerede gennemført forløbet. SOLID løfter virksomhedernes strategiske niveau og har afgørende betydning for deres udvikling. Enkelte virksomheder har oplevet at omsætningen fra 2013 til 2014 er steget mere end 25%, som direkte konsekvens af deres deltagelse i SOLID.

DELTAGERE SOLID HOLD 3, 2015

Zaxis 
Lucus
Egmont Publishing Digital 
Multiverse 
Brain+
Robocat
Investigate North 
2nd Studio
Idify 
Tumblehead

WatAgame (SOLID+)

 

SOLID er Interactive Denmarks forretningsudviklingsprogram, målrettet etablerede virksomheder i de kreative digitale brancher. SOLID er støttet af Markedsmodningsfonden.