Derfor skal du søge SOLID

SOLID giver dig skræddersyet forretningsudvikling der passer til der hvor din virksomhed står lige nu!

 

Du får adgang til unik forretningsudvikling: SOLID giver dig et individuelt program, hvor du sammen med Interactive Denmark finder præcis de ressourcer, der skal til for at bringe din virksomhed videre. Det kan være i form af ekspertkonsulenter, kompetenceudvikling eller internationalt netværk.

Du får overblik: Du får hjælp til forbedret økonomi og overblik over dine projekter, samt får dem sat i perspektiv til virksomhedens udvikling.

Du får ny indsigt i din virksomhed: Vi hjælper dig med større indsigt i virksomhedens styrker og vækstbarrierer. Efter en individuel workshop med et nøje udpeget specialistteam, vil du stå med en analyse af din virksomhed.

Du får konkrete redskaber: Vejledning og økonomisk støtte til de tiltag, som skal løse virksomhedens vækstbarrierer.

"I Copenhagen Creators er vi meget glade for at vi blev udvalgt til at deltage i SOLID programmet og vi kan varmt anbefale det til andre firmaer i branchen." - Leif Kalvik, CEO Copenhagen Creators.

Hvad kan virksomheden få hjælp til?
"Copenhagen Creators deltog i SOLID programmet i efteråret 2015. Vi valgte at bruge SOLID til udvikling af en ny Toolbox til projektstyring, estimering og budgettering og forberedelse til og deltagelse på Game Conncetion i Paris. Den nye Tool Box har vist sig helt uvurderlig i forbindelse med at vi i starten af 2016 landede en ny stor samarbejdsaftale i B2B markedet, hvor kravene til projektstyring er helt afgørende. Vi har oplevet en markant forbedring inden for projektstyring med den nye Tool Box. Deltagelse på Game Connection i Paris og San Francisco har udvidet vores internationale netværk betydelig, og vi er i konkret dialog med en række firmaer efterfølgende." Leif Kalvik, CEO Copenhagen Creators. SOLID 2015.

At styrke sit netværk, eks. 1: Virksomheden er allerede inde i et vækstforløb og har behov for yderligere investeringshjælp til at tage skridtet videre på det internationale marked. Virksomheden har meget lidt internationalt netværk og har ikke et investorpitch klar. Virksomheden vælger at bruge SOLID ressourcer på at styrke deres investorpitch, udpege potentielle og relevante investorer og tage til en international konference hvor investorer kommer.

At skabe det nødvendige kompetenceløft, eks. 1: Virksomheden er hurtigt vokset fra 2 til 10 ansatte og ledelsen har brug for hjælp til at styre organisationens fortsatte udvikling. Virksomheden vælger at bruge SOLID ressourcer på et målrettet kursus i HR og ledelse.

At skabe det nødvendige kompetenceløft, eks. 2: Virksomheden skal forhandle en kontrakt med en stor international samarbejdspartner. Virksomheden mangler erfaring med den type forhandling og vælger derfor at bruge SOLID ressourcer på en konsulent eller advokat, den kan give ledelsen de nødvendige redskaber.

At finde den rette konsulentbistand, eks. 1: Virksomheden udvikler en række produkter af meget forskellig karakter og det er svært for både organisation, kunder og investorer at se sammenhæng i virksomhedens portefølje. Vision og målsætning er utydelig for både medarbejdere og kunder. I samarbejde med ID finder virksomheden en specialkonsulent, med både personlige kompetencer og specifik viden, der matcher produkt, organisation og ledelse. Gennem en række workshops skaber ledelse og konsulent et strategiredskab til at fastholde virksomhedens faktiske vision. Redskabet bliver brugt både i den daglige produktudvikling og i forbindelse med større strategiske beslutninger.

At finde den rette konsulentbistand, eks. 2: Virksomheden har brug for en samarbejdspartner i Kina, men mangler indsigt i markedet. ID hjælper med at finde en specialkonsulent, der både har markedskendskab og netværk i Kina. Konsulenten fungerer som bindeled mellem virksomheden og potentielle samarbejdspartnere, booker møder og rådgiver om kulturelle opmærksomhedspunkter. Konsulenten deltager i møder og hjælper med at lukke aftaler.

At udvikle en målrettet go-to-market kommunikationsstrategi, eks. 1: Virksomheden vælger at bruge SOLID-ressoucer til få hjælp til at lave en målrettet kommunikationsstrategi fx imod potentielle investorer og samarbejdspartnere.