Growing Games har vokseværk

Evaluering: stor tilfredshed med Growing Games. Den seneste sæson af Growing Games havde rekordmange deltagere, og rekordmange tilfredse deltagere. I alt deltog 340 personer, fra 244 forskellige virksomheder i en af Interactive Denmarks 10 Growing Games workshops i 2015.

 

"Attending Growing Games makes me feel that I am not alone and it is possible to reach my goals and make it happen."  Evaluering af fjerde sæson workshop-forløbet Growing Games viser stor tilfredshed blandt de deltagende virksomheder.

”Growing Games er en mulighed for at træde et skridt tilbage og reflektere over hvor man er, og hvor man skal hen.”

Forretningsudvikling gennem netværk
Growing Games er 10 specialiserede workshops, fordelt over et år. Formålet er at give iværksættere i spilindustrien og beslægtede brancher redskaber til at udviklere deres forretning.

HENT EVALUERING AF GROWING GAMES.PDF

Growing Games består blandt andet af ekspert-oplæg, branchenetværk og sparring med andre virksomheder, og resutltatet er et værdifuldt, åbent og lettilgængeligt mødested for digitale udviklere.

Growing Games 2015 var fjerde år, og hidtil største, målt på antallet af deltagere. I alt deltog 340 personer, fra 244 forskellige virksomheder i en eller flere af Interactive Denmarks 10 Growing Games workshops i 2015.

 

Figur 1. Fordeling af brancher i Growing Games-netværket.

 

Unikt netværk
Deltagerne i evalueringen har særligt lagt vægt på det unikke netværk og på mulighederne for at få adgang til de seneste erfaringer og nyeste viden fra brancheeksperter og mere etablerede udviklere.

Som én af deltagere skriver som svar på, hvad det bedste ved Growing Games er: "The introduction into a amazingly friendly, welcoming and helpful community, where everyone is approachable and can help with skills, contacts and advice".

Netværket lader iværksættere og etablerede virksomheder tale om forretning. Growing Games er stedet hvor iværksætterne kan møde de personer der kan hjælpe deres virksomheder med at vokse, få hjælp til at løse problemer og bliver opfordret til at opbygge stærkere forretningsstrategier.

Figur 2. Fordele ved at deltage i Growing Games-netværket.

 

Growing Games dækker hele landet
Netværket er ikke kun vokset i antal, men også geografisk – og netop den geografiske udvikling vil fortsætte i fremtiden. I 2015 afholdt vi for første gang Growing Games i Århus, Grenå og Viborg, hvilket har udvidet netværk yderligere. Selvom at spiludviklere stadig er den største gruppe(62%), er der stor deltagelse af udviklere fra andre digitale industrier, samt investorer konsulenter og forretningsudviklere.

Figur 3. Hvorfor deltage i Growing Games?

 

Netværket er Growing Games' styrke. Defor vil sæson 5 af Growing Games i endnu højere grad fokusere på centrale emner indenfor forretningsudvikling og på at bringe de rigtige mennesker sammen.

Evaluering af Growing Games 2015 er foretaget af MANTO A/S

 

Næste event
28 Jun

Growing Games SPECIAL, June 28: Setting up a game-company, first steps