Fremtidens digitale sundhedsløsninger med brugeren i centrum

MedTech Innovation Consortium (MTIC), Interactive Denmark og Shareplay inviterer til heldagskonferencen Growing eHealth. 

 

Nytænkning af velfærdsteknologiske løsninger står højt på borgernes, regionernes, hospitalernes, kommunernes, lægernes og patientforeningernes ønskeliste.

Kom med når MTIC, Interactive Denmark og Shareplay inviterer til heldagskonferencen Growing e-Health d. 8. januar 2016.

Her mødes sundhedsfaglige og digitale producenter for at diskutere muligheder og udfordringer, når spildesign og interaktivitet bruges til at udvikle nye sundhedsløsninger til både borgere og Sundhedsvæsen.  Vi er stolte af, at kunne præsentere: 

Hvornår: 8. januar 2016. 
Hvor: Filmby Århus, Filmbyen 23, Studie 2. 8000 Århus

TILMELDING ER LUKKET - Vi er meget glade for den store interesse for konferencen og glæder os til at se jer.

Program

09:30 Dørene Åbnes
10:00 Velkomst og keynotes v/ Mickey Beyer-Clausen (Mental Workout) og Tomas Sala (Little Chicken Games Company).
Udfordringerne set fra udvikler- og sundhedvæsnets side: v. Kim Baden-Kristensen (Brain+) og Andreas Lieberoth (Interactive Minds Center, Århus Universitet)
12:30 Frokost
13:15 Reflektion, produktpræsentation v. Veronica C'Souza (Rokoko) af eMentalHealth device PLAI (Psychiatric Live Animotion Intervention), pitches og paneldebat
15:00 Opsamling efterfulgt af networking

Brugercentreret nytænkning af sundhedsvæsnet
MTIC, Interactive Denmark og Shareplay ønsker sammen at være medskabere af den efterspurgte nytænkning, ved at sætte fokus på muligheder og udfordringer når spildesign og interaktivitet tænkes ind i en brugercentreret nytænkning af sundhedsvæsnet. En fokuseret indsats er nødvendig fordi både Sundhedsvæsnets og spil- og digitale udviklere har svært ved at komme i gang. Begge parter ved ofte ikke med hvem processen skal startes, kvalificeres, implementeres mm. Kort sagt kender parterne ikke hinandens udfordringer, krav (KPI’er), arbejdsgange mm.

Hvis du er sundhedsfaglig eller digital producent, arbejder med eller vil arbejde i feltet sundhed og interaktivitet så tilmeld dig Growing e-Health.

Nytænkning via digitale løsninger
Det overordnede mål for de nye løsninger er at skabe øget værdi og livskvalitet for patienter og borgere, samtidigt med at sundhedsvæsnet kan opnå økonomiske besparelser. Med udbredelsen af smartphones og apps er adgangen til digitalt indhold blevet hurtigere og lettere, derfor er nytænkningen gennem brug af digitale løsninger med brug af spildesign og interaktivitet stadig mere og mere aktuel.

Spildesign kan i høj grad bl.a:

  • Motivere patienter/borgere til at tage bedre vare på sig selv
  • Hjælpe patienter til at holde styr på deres helbred på en sjovere og mere motiverende måde. Fx. via påmindelser om at tage medicin, at udføre træningsøvelser, at spise det rigtige, at møde op til aftaler etc.,
  • Motivere patienter til nye adfærdsmønstre og sikre, at disse bliver varige, så de bliver bedre til egenmestring, opbygger sundere livsstil, stimulere til at opnå langsigtede mål
  • Bruges til forebyggelse, undervisning af patienter, opfølgning på egne helbredsdata mm.
  • Bruges til at monitorere genoptræning, håndtere sin sygdom, øge eller vedligeholde cognitive evne

Dato og sted
Growing eHealth bliver afholdt I Filmby Århus, Filmbyen 23, Studie 2. 8000 Århus, den 8. Januar kl.10-16. Dørene åbner kl. 09.30, hvor der vil blive servere kaffe. Programmet starter kl.10.

Keynotes

Mickey Beyer-Clausen, Founder & CEO, Mental Workout

I løbet af de seneste 20 år, har den prisvindende iværksætter, Mickey Beyer-Clausen, etableret sig en stærk producent.

I 90’erne var han en af de første til at starte en succesfuld internet-virksomhed og i dag er han Pioneer i mobile medier. Han har skabt fem overskudsgivende virksomheder inden for teknologi-sektoren, samt en fond. Mickey er CEO i Mental Workout, som han oprettede i 2009, i fællesskab med Tony Hanna, og har til formål at benytte mobile teknologier til at fremme mental sundhed.

 

Tomas Sala, Co-founder og Kreativ Direktør, Little Chicken Games Company (NL)

Tomas Sala er Creative Director og med-stifter af Little Chicken Game Company. Gennem det Amsterdam-baserede studio, har han designet og skabt prisvindende ”applied games” siden 2001. Efter 15 år i industrien, har Tomas opdaget, at han faktisk ikke har alle svarene, men at eksperimentation og fejltrin er lige så vigtige for innovation, som det er i spil.

 

Kim Baden-Kristensen, Founder og CEO, Brain+ (DK)

Kim er en iværksætter med det mål at fremme mental sundhed, gennem videnskab i anvendte produkter og services. Han kommer med en betydelig forretningssans, oparbejdet fra ledelsespositioner i industrien og som ledelseskonsulent. Brain+ tager neurovidenskab og kommunikations-teknologier og foretager praktiske applikationer med det mål at styrke brugernes mentale kapacitet og trivsel.

 

Veronica D’Souza, COO, Rokoko (DK)

Veronica er en prisvindende social entrepanør, stateg og taler. Veronica er COO i Rokoko, der har udviklet en sensor-baseret motion-capture dragt, SALTO. Hun arrangerer live animations-teater, hvor tilskuere kan interagere med animerede karakterer, samt har udviklet PLAI (Psychiatric Live Animotion Intervention), der benytter animation til at behandle børn med autisme.

Andreas Lieberoth, Interactive Minds Center, Århus Universitet

Andreas Lieberoth er forsker ved Aarhus Universitet, hvor han arbejder med gameification, psykologi og neurovidenskab. Game designer med en forkærlighed for pap.